Prije osnivanja privatnog društva porodica Musić, u čijem vlasništvu je i danas Voćar, bila je jedna od najvećih proizvođača svježe šljive u BiH
1vocarRedovan izlagač na Mostarskom sajmu privrede je i firma Voćar Brčko sa svojim širokim asortimanom proizvoda.

Ove godine na svom štandu izložila je 160 proizvoda. Prema riječima zastupnika firme na Sajmu Fahrudina Musića, Voćar Brčko trenutno proizvodi vlastitih 160 proizvoda koje izvozi u zemlje bivše Jugoslavije, zemlje Evropske unije, te Australije i Amerike.

Veliki asortiman proizvoda

– Imamo razne proizvode od suhih šljiva čijih brendova ima 25, zatim bavimo se preradom kikirikija, proizvodnjom flipsa, čipsa, začina, keksa, oblatne, pop corna, mlinskih proizvoda, a proizvodimo i energetske bar pločice pod brendom ‘Kroky’ – kazao je Musić.

Firma koja je sto posto u privatnom vlasništvu porodice Musić trenutno ima 90 zaposlenih. Uz to, ovisno o potrebi proizvodnje, broj zaposlenih seže i do 120. Ove godine obilježili su 25 godina postojanja.

– Sa svojim proizvodima već godinama prisutni smo na tržištu Hercegovine. Radimo sa svim tržnim centrima i nadam se da će naše izlaganje na Sajmu doprinijeti poboljšanju prodaje naših proizvoda ovdje – ističe Musić, pozivajući Hercegovce da kupovinom domaćih proizvoda daju podršku domaćoj proizvodnji. Musić najavljuje i širenje asortimana u idućim godinama, kao i ponovni dolazak na Sajam u Mostaru.vocar (2)

2vocarKompanija Voćar Brčko je inače osnovana 1989, a smještena je u brčanskom naselju Gornjem Rahiću i smještena je na prostoru površine 16.000 m2. Prije osnivanja privatnog društva porodica Musić, u čijem vlasništvu je i danas Voćar, bila je jedna od najvećih  proizvođača svježe šljive u BiH sa tada zasađenih 7.500 stabala raznih sorti šljive.

Svježe i suhe šljive su bile iz Brčkog distribuirane u sve republike bivše Jugoslavije. Ratna dejstva u BiH nisu omogućila kvalitetan nastavak održavanja ove voćarske djelatnosti, ali još uvijek je u vlasništvu preduzeća Voćar oko 2.000 stabala šljive.

Izvoz u Evropu

Uspjeh ovog preduzeća je evidentan i po tome da radi robne marke proizvoda za poznate kupce poput Kauflanda, Mercatora, Konzuma, Špara, Bila, tuzlanskog Binga i niza drugih kompanija. Posjeduju i registrirana predstavništva u Sloveniji i Srbiji preko kojih vrše regionalnu distribuciju.

Iz ove firme poručuju da implementacijom IFS standarda žele ispuniti zahtjevne standarde trgovačkih lanaca i da očekuju povećanje prodaje i izlazak na nova tržišta EU-a poput Francuske i Engleske. Pored toga, sarađuju i sa javnim zdravstvenim institucijama u BiH sa kojima Voćar ima poptisane ugovore za obavljanje neutralne zdravstvene, hemijske i mikrobiološke kontrole kvaliteta gotovih proizvoda.

Pokušaj kupovine

Voćar d.o.o. je bio zainteresiran i za kupovinu brčanske firme Bosnaplod. Oformljen je konzorcij od pet kompanija i ponuđena je cijena od 2 miliona KM.

Ova ponuda je međutim bila bezuspješna s obzirom na to da je Bosnaplod kupila firma iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koja je nedavno potpisala ugovor o kupovini 5 miliona KM vrijedne opreme koju će instalirati u preuzeto preduzeće.

(A. Bečić-Šuta/Faktor.ba)