Dova pri klanju Kurbana
Allahumme inni vedždžehtu vedžhijellezi fetare ‘s-semavati ve ‘l-erda hanifen ve ma ene mine ‘l-mušrikin.
Pri klanju kurbana, on se položi na lijevu stranu tako da bude okrenut prema Kibli. Onaj ili oni koji kolju kurban uče gornju dovu. Poslije se uči nijjet i onda slijedeća dova:
Dova za nijjet
Allahumme, haza minke ve leke fetekabbel minni kema tekabbelte min Muhammedin nebijjike, a.s., ve Ibrahime Halilike.
Nakon toga se stojeći donose tri tekbira:
Tekbiri
Allahu Ekber, Allahu Ekber, la ilahe illallahu vallahu Ekber, Allahu Ekber ve lillahi ‘l-hamd.
Nakon toga se izgovori: “Bismillah, Allahu ekber” i kolje kurban. Poslije se klanjaju dva rekjata. To je namaz sa puno sevapa.
Allahumme inne salati ve nusuki ve mahjaje ve memati lillahi Rabbi ‘l-‘alemine la šerike leh.
Ova se dova uči nakon obavljenog klanja kurbana. Ako želi, onaj ko klanja dva rekjata namaza, on može ovu dovu proučiti i nakon namaza. Isto tako može da je prouči i čim zakolje kurban.
Ako onaj ko kolje kurban ne prouči Bismillu, onda se to kurbansko meso ne jede. Kurban u tom slučaju nije kurban. Zbog toga onaj ko kolje mora dobro paziti na to. Rekli smo, treba da kaže: “Bismillah, Allahu ekber”. U suprotnom, kurban je bio uzaludan. Ovaj ibadet kurbana je jako važan i poseban ibadet. Treba biti pažljiv i nastojati da se ne zgriješi.
Iz knjige: Dove i Njihovi Fadileti // Autor: Jusuf Tavasli
Isto tako je bitno ovdje skrenut pažnju na primjedbe koje neki daju da kod klanja kurbana ne može to svako uradit odnosno osoba koja ne klanja ili nije redovan klanjač u tom slučaju vam navodimo odgovore fetva-i emina;
PITANJE
Da li je dozvoljeno jesti meso koje je zaklao musliman koji ne klanja namaze?
Koji su osnovni uvjeti za ispravnost prinošenja žrtve od strane onoga koji kolje, tj. kakvo mora biti njegovo stanje u pitanju vjere? Da li je dozvoljeno jesti meso životinje a osoba koja zakolje je musliman ali ne klanja namaz?
ODGOVOR
Uvjet ispravnosti kurbana jeste da je osoba musliman makar se radilo i o velikom grješniku, što je status koji ima onaj koji ne klanja namaze. To što neko griješi u nekom propisu ne znači da ne treba činiti dobra djela sve dok ne prestane griješiti. Dobra djela brišu hrđava, navodi se u Kur’anu. Čiji će kurban biti primljen kod Allaha to samo On zna. Svevišnji u Kur’anu da On prima dobra djela bogobojaznih. Meso životinje koju je zaklao musliman s Bismillom, makar bio od onih koji propuštaju namaze, dozvoljeno je jesti.
Muftija prof. dr. Enes Ljevaković
Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice