1kruznitokKružne raskrsnice imaju dvije velike blagodati, od kojih se koristi samo jedna!

Druga, puno veća blagodat, je skoro uvijek neiskorištena.

U zadnjih desetak godina se u Balkanu sve više sreću raskrsnice sa kružnim tokom saobraćaja. To je jedan od najboljih napredaka u saobraćaju, samo što od učesnika traži korištenje 4-5% mozga naprema standardnih 2-3%.

Svi se slažu da su kružne raskrsnice odlične, prvenstveno jer “ukidaju” prisiljene zastoje koje prave semafori. Drugim riječima, čim ste “fizički” došli na red pri ulasku u raskrsnicu, možete da vozite dalje. To je njihova prva i očigledna prednost.

Međutim postoji još jedna, još bitnija prednost kružnih raskrsnica, koje je rijetko ko svjestan.

Druga prednost

Ta prednost je što iz kružne raskrsnice NE morate odmah izaći, tj. ne morate pri prvom pokušaju!

Ništa ne fali da se u raskrsnici vozikate ukrug koliko god krugova je potrebno, sve dok ne ustanovite na kojem tačno izlazu trebate izaći, ili dok vam se ne ukaže uredna prilika za prestrojavanje ili isključenje iz raskrsnice.

Posljedice nekorištenja prednosti

Upravo NE-korištenje ove prednosti dovodi do “napetosti” i “nagurivanja” u toku vožnje unutar same kružne raskrnice, jer vozači postanu “napregnuti” da pošto-poto izađu iz raskrsnice odmah pri prvom nailasku na željeni (ili pretpostavljeni) izlaz.

Lično sam vidio vozača koji se u kružnoj raskrsnici zaustavio, te vozio 20-tak metara unazad, a da bi izašao na izlazu kojeg je upravo “profurao”.

Ovaj fenomen je najizraženiji kod kružnih raskrsnica koje imaju dvije ili više traka, gdje većina vozača koristi strogo samo vanjsku traku jer im je to “sigurica da će moć’ izać'”. Jer ako ne izađu tad u prvom “naletu”, sve je izgubljeno, propalo, gotovo, protraćeno. Ode im ostatak života u pogrešnom pravcu.

Korištenje druge prednosti

Dakle, kada uđete u raskrsnicu sa kružnim tokom saobraćaja, umjesto da vam to bude “frkatrkapanika” momenat (npr. kao pretrčavanje trga pred snajperom ili još gore – kao iskoračavanje s pokretnih stepenica), to vam treba biti jedan od opuštenijih događaja u saobraćaju.

Prvo, ako niste sigurni gdje trebate izaći, samo se lagano vozajte ukrug i razgledajte izlaze. Vozati ukrug više puta nije sramota, zato je takva raskrsnica upravo i osmišljena! Sramota je raditi bilo šta drugo u takvoj raskrsnici.

Kada riješite tu nedoumicu oko izlaza, uredno izađite kako ste zamislili.

Drugo, ako kružna raskrsnica ima dvije trake (ili više), uđite u unutrašnju traku, jer bespotrebno korištenje vanjske trake ometa ulaz drugih vozila u raskrsnicu, tj. rasipa njen propusni potencijal.

Nakon toga tražite komotnu priliku da se prestrojite u vanjsku traku radi izlaska iz raskrsnice. Ako se zbog gužve (ili papka u vanjskoj traci koji nije pročitao ovaj tekst) ne uspijete prestrojiti i “profurate” vaš izlaz, samo vozite dalje ukrug do sljedeće prilike.

Inače, u dvotračnoj kružnoj raskrnici je moguće izaći i iz unutrašnje saobr. trake ako izlazna cesta ima dvije saobr. trake u istom smjeru. Tada se iz unutrašnje trake raskrsnice isključujete u lijevu traku te ceste. Ako u tom trenutku postoji vozilo u vanjskoj traci kružne raskrnice, ono vas je dužno propustiti (i šta će u vanjskoj traci raskrsnice ako se neće isključiti na istom izlazu !?)