2zelen pustinjeU protekle dvadeset i četiri godine, satelitskim istraživanjima na sjeveru Saudijske Arabije otkrivene su velike zalihe vode koje se nalaze duboko ispod površine pijeska. Istraživanja su vršili NASA i U.S. Geological Survey, a prvi satelit Landsat 4 koji prati geološke promjene, poput: rasta poloprivrednih površina, urbanog rasta, oštećenja tokom vremenskih nepogoda ili sječe šuma, lansiran je 1982. godine i bio je aktivan sve do 1993. godine, a 1984. godine u svemir je lansiran Landsat 5, koji, sada, već preko trideset godina neprekidno bilježi podatke, iako je 1999. lansiran i Landsat 7.

Ono što je zabilježeno Landsat-ovim istraživanjem Sirijske pustinje koja se nalazi na sjevernim područjima Saudijske Arabije je doista nevjerovatno. Na satelitskim snimcima napravljenim 1987. godine mogu se vidjeti nepregledna pustinjska prostranstva, ali ono što je Landsat snimio 1990., 2000., a zatim i 2012. godine je 1zelene pustinjezapanjilo naučnike, a 2012. godine na zvaničnoj stranici NASA-e, objavljene su satelitske slike i članak koji pokazuju kako se pustinjska prostranstva u svega 20-ak godina pretvaraju u zelene površine.

Zelena polja koja je moguće vidjeti na satelitskim snimcima NASA-e nalaze se iznad vodene površine koja je zarobljena ispod pustinjskog sloja tokom posljednjeg Ledenog doba.Zelena polja koja je moguće vidjeti na satelitskim snimcima NASA-e nalaze se iznad vodene površine koja je zarobljena ispod pustinjskog sloja tokom posljednjeg Ledenog doba.Saudijska Arabija počela je da koristi pomenute zalihe vode bušenjem pješčanih naslaga, na taj način navodnjavajući pustinju, koja se zatim pretvara u zelenu površinu. Obzirom da u ovom dijelu Saudijske Arabije godišnje padne svega nekoliko centimetara kiše, ne postoje obnovljivi resursi vode, pa je nepoznato koliko se vode nalazi ispod pustinje i da li će njena eksploatacija na kraju biti ekonomski isplativa.Međutim, ono što je doista najfascinantije u vezi sa pomenutim NASA-inim otkrićima su riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Sudnji čas neće nastupiti sve dok bogatstva ne bude u izobilju, toliko da, kada čovjek bude dijelio zekat od svoje imovine, ne bude mogao naći nikoga da ga prihvati od njega i sve dok Arabija ne postane zemlja livada i rijeka.”

Piše: Resul S. Mehmedović