altDanas je 20 dana mjeseca ramazana, vrijeme nastupa treće trećine ovog blagoslovljenog mjeseca, vrijeme kada nastupa itikaf u našim džematima i džamijama. Ovaj značajan segment blogoslovljenog mjeseca čini i itikaf koji se hvala Bogu kod nas decenijama odnosno možemo reći i stoljećima sprovodi. Pored našeg džemata tu su još tri džemata sa područja Brčkog koji su podavno već uveli u svoje džemate radi se o džematima Maoča Stara,Maoča Nova i Savska džamija-Atik džamija u Brčkom.

 

To su već iskusne i provjerene osobe koje unazad više godina čine itikafe u tim džematima.

 

U džematu Gornji Rahić nakon smrti Nezira Dedića je nakratko bio prof. Ahmed ef. Lišić da bi unazad gotovo 10 godina bio sadašnji imam džemata Salih ef. Hrnjić.

 

altU džematu Maoča Stara su dvije osobe u itikafu mladi alimi Suvad Tufekčić i Mustafa Dedić koji isto tako u zadnje vrijeme čine itikaf u ovom džematu.

 

altU Savskoj džamiji je nekoliko godina unazad angažovan sada u penziji vrijedni alim Osman ef. Kavazović. Koji je da podsjetimo prije rata bio imam u Brezovu Polju.

 

I u džematu Maoča Nova je angažovan Suad Mujkanović koji je unuzad 5-6 godina u itikafu ovog džemata.

Dakle to je to koliko je nama poznato da postoje itikafi na našem Medžlisu s tim bilo je itikafa i u drugim džematima ali su zbog nekih razloga ugašeni i prestali da postoje.

altDa podsjetimo itikaf je islamska dužnost koja se obavlja zadnjih 10 dana mjeseca ramazana.


Ova dužnost obavlja se na taj način, što se zadnjih 10 dana mjeseca Ramazana provede u ibadetu. To se čini obično u džamiji. Itikaf počinje dvadesetog dana Ramazana poslije ikindije, a završava se pred iftar posljednjeg dana Ramazana. Ako ovu dužnost obavi makar jedna osoba u jednom mjestu, onda ta dužnost spada sa ostalih građana. A ako je ne obavi niko u jednom mjestu,onda su svi muslimani tog mjesta propustili jedan važan sunnet. Itikaf obično obavlja samo jedna ili dvije osobe, koje znaju lijepo i pravilno učiti Kur'an, a uz to imaju lijepo vladanje. Te osobe povuku se u džamiju i provedu cijelo vrijeme itikafa u džamiji, baveći se samo ibadetom. Oni ne smiju izlaziti iz džamije, osim u iznimnim slučajevima, kao što su npr.klanjanje dženaze, uzimanje abdesta ili gusula i obavljanje prirodne nužde. Bolje je da dvije osobe budu u itikafu,jer dok jedna spava, druga će bdjeti i ibadet činiti, tako da se za tih deset dana ibadet nikako ne prekida. Muhammed a.s. je sam ibadet obavljao. Iz toga se vidi koliko je to zaista važna i časna dužnost.