imena svojstvaSvi smo upoznati sa 99 Allahovih imena, ali da li zaista ima ih samo 99 ili više? Neki se iz mnoge znatiželje zapitaju gdje je 100. ime, koje zaokružuje sav taj koncept, i da li ga uopšte ima?

Zapravo, Allah ima 100 imena od kojih Allah nije jedno, (nisam siguran još za više, iako je vrlo moguće), ali da se sada ne udaljujemo previše od ovog koncepta.

Zanimljivo je da se Allah ne može mijenjati kroz spolove i množinu, savršena ideja apsolutnosti.

Ako pogledamo kako se Bog izgovara kroz druge jezike i kulture, gdje je Bog ostavljao svoje poruke vidjet ćemo da se radi o jednom savršenom projektu, kojeg je, naravno, samo Uzvišeni mogao stvoriti.

U Hebrejskoj Bibliji Bog se spominje kao YHWH (Yehvah, Yehvih, Yehovah)

U Judaizmu, poznato je za 7 Božijih imena:

YWHW

EL

ELOAH

ELOHIM

ELOHAI

EL SHADDAI

TZEVOT

JAH

Ima ih više, ali ovo su osnovna.

Izgovaraju se slično kao Allah.

Bog nije mijenjao mnogo svoju ideju, koncept, filozofiju, manifestaciju, imena, i riječ sa kojom će ljudi povezati Božanstvo.

U Hinduističkoj kulturi i religiji, glavno ime univerzalne duše je Brahman. Oni također vjeruju u jednog Boga, iako mnogi misle da vjeruju u više.

Reći će da vjeruju u kipove, međutim oni to koriste samo da bi stvorili ambijent, i lakše zamislili Boga, kao što muslimani npr. stavljaju slike Kabe, raznih sura, džamija itd, ali muslimani se ne mole ničemu od navedenog, naravno, kao ni ljudi drugih religija. Kada bismo prekinuli link 99 Božijih imena sa Allahom, dobili bismo 99 bogova u islamu, ali svi znamo da to nije tačno niti je moguće, niti je istina.

Tako je i u Hunduizmu, Šiva, Višna, Trimurti itd. su samo manifestacije Božije, kako bismo lakše shvatili Boga, Njegovu mudrost i ovaj svijet.

U islamu, posljednje (100.) Allahovo ime je Ana (Ja, Ja sam).

Učenjak i mistik po imenu Mansur Al-Hallaj je ubijen (9. stoljeće) nakon što je otkrio ovu tajnu. Savršeno Ana zaokružuje cijeli koncept, i ideju kako bismo lakše shvatili Jedinog.

Naravno, kada prevedemo Božija imena (karaktere, osobine), ne smijemo da shvatimo bukvalno i da odmah zamisli Boga kao takvog, te da mu pridodajemo dijelove tijela ili bilo šta slično ovome svijetu. Allah dž.š. u Kur'anu govori da Ga ne zamišljamo, također ni drugi svijet, jer je to nama nemoguće, uskraćeno i skriveno.

Poslanik Muhamed s.a.v.s. to također kazuje, čak niti on nije znao šta je i kakav je drugi svijet, te je savjetovo i nama da ne pokušavamo zamisliti, jer se očigledno stvara samo zabluda u našem umu.

Ibn Qayyim u jednoj od svojih knjiga je odlično objasnio mudrost, i svu filozofiju Božijih imena, ovoga svijeta, našeg postojanja, Iblisa itd.

Mi smo Njegovo ogledalo, i On je ogledalo nas.

Koliko god se mi ukrasimo Njegovim imenima, toliko će On nas i vidjeti u tom ogledalu, u kojem ćemo mi vidjeti Njega kao takvog, nama otkrivenog shodno našem rezonovanju i shvatanju istih.

Prosto se ne može prestati diviti Božijem konceptu i manifestaciji kroz religije koje je podijelio narodu shodno njihovim mentalitetu, kulturi i jeziku.

Kada istražimo kroz antropologiju i historiju narode, jezike, kulturu, njihovu spoznaju Božanstva i života, uvijek ćemo dobiti isti rezultat.

I doista mislim da nikada više nismo bili udaljeniji od Boga, i da se svi odgovori kriju od ljudi kroz bajkovita i prazna predavanja o nečemu što nema niti smisla, niti konkretnih dokaza i resursa.

Ali, uvijek se tješim jednim ajetom: Allahu ćete se svi vratiti, pa će vas On o onome u čemu ste se razilazili obavijestiti. (El-Maida, 48)

Priredio: Ernad Dedović

dzematrahic.ba

centar rahic2020Već duži period kod nas vlada opsadno stanje, nesigurnost se uvukla među stanovnike Gornjeg Rahića a vjerujemo i okolnih mjesta Maoče, Čanda, Ćoseta, Ograđenovca... Pogađate u čemu je problem, romska djeca maloljetnici koji su tu na svakom koraku oko nas. Naseljeni pretežno na Prutačama i dobrim dijelom tu oko rijeke u Rahiću od plavog mosta pa naviše.

Mještani zadnjim dešavanjim osjećaju sve veću nesigurnost, jer je ova skupina zakonski zaštićena, sve agresivnije nastupaju u po bijela dana da li to bilo pred tržnim centrom, restoranom. prodavnicom, u centru Rahića, čak je i džamija pod opsadom ove maloljetne djece. Krađa je sve više, provala i nasrtaja na ljude. Ako ste u džamiji petkom ne možete od njih izać samo što nisu stavili svoje ruke u vaše džepove, u centru ispred restorana, pored taksija na stanici, na parkingu nema gdje ih nema tražeći novac a ujedno uočavaju da li se šta može otuđiti ako ste neoprezni.

Policija je prema svemu nemoćna jer je zakon takav da su im ruke po tom pitanju svezane. Kuda će ovo otići tek će se vidjeti, ljudi danas u Rahiću samo prepričavaju razne situacije koje priređuju ovi maloljetnici koji su poslani od nekog ili nemaju nikog pa to rade. Bojimo se najgorih scenarija ako se ovako nastavi ljudi gube strpljenje prema toj populaciji. Ulaze u dvorišta kradu što god stignu, neki dan su upali u po bijela dana čovjeku u kuću vrata bila otvorena a čovjek se nalazio u kući i kad ih je primijetio dok je on ustao oni su uzeli čovjeku ključeve iz vrata i zaključali čovjeka te pobjegli.

Izgleda ko na divljem zapadu čovjek nije rahat u svojoj vlastitoj kući i dvorištu. Romi dolaze odsvakle u Rahić samo osvanu i u jednoj kući možeš vidjeti po nekoliko porodica jer, im je draga socijala i doplatak koji distrikt daje ali eto malo im doplatak i socijala pa krenuli u nasilje i otimanje tuđe imovine, nekome ukradu u centru Rahića novčanik, nekome telefon, nekome obiju auto na parkingu i nekome ukradu biciklo ispred džamije.

Stanovnici očekuju od svih nivoa vlasti, ne samo policije, jer, je kako rekosmo ona ta koja prosleđuje izvještaje o prekršajima višoj instanci, stanovnici Rahića i okolnih mjesta očekuju od izvršne i zakonodavne vlasti (tužilaštva, suda,skupštine i vlade) da se pokrenu da sankcionišu na adekvatan način da se donesu zakoni koji će tu riješit nagomilane probleme. Stanje je zabrinjavajuće ljudi se pitaju kad će se odgovorni pokrenuti i početi ovo rješavati dok stvari nisu izašle van kontrole običan narod gubi strpljenje.

Zato pozivamo zakonodavnu i izvršnu vlast da se lati svog posla i da riješe ove probleme. Ljudi naseljavuju i iz drugi sredina ovo područje pa čak i drugih država nama susjednih zato što im je dopušteno da to rade bez sankcija.

Imamo očite primjere da im niko ništa ne može kao što je kuća na putu do plavog mosta ni dan danas nije riješeno jer eto romi tu neki povremeno dolaze i prolaze kao na autobuskoj stanici koriste tu zgradu uz sami most i rijeku nije njihova ni zemlja ni papiri i njima se nesmije ništa nego trpi put i zajednica klasični primjeri šta se sve zbiva odavno na ovim prostorima zakon kao da ne postoji jer odgovornost se prebacuje sa jedne instance na drugu a stanovnici trpe. I na kraju poslali smo upit predsjedniku Mjesne zajednice šta je po tom pitanju urađeno rekao nam je da je Mjesna zajednica proslijedila dopis gradonačelniku, socijalnom..., da se to što prije počne rješavat inače ako ostane po starom biće velikih problema ljudi očekuju rješenja pod hitno zbog odavno alarmantne situacije na ovim prostorima.

dopis mz 

Pripremio: H.H.

dzematrahic.ba.