Iz definicije se jasno vidi da je suština materijalnog aspekta posta suzdržavanje od tri vrste prohtjeva: jela, pića i spolnog općenja. Svi islamski učenjaci pored ova tri osnovna prohtjeva uz njih dodaju „ono što je u kategoriji jela i pića“ a misli se na određene prohtjeve na koje su se ljudi navikli, mada ne spadaju u hranu i piće kao duhan, droga i sl.

ramadanTokom posta nekada se dese određeni prijestupi, a posebno je to često u prvim danima ramazana dok se ne naviknemo na post. Ti prijestupi, shodno namjeri postača, mogu se svrstati u tri kategorije.

Prva kategorija su teži prijestupi zbog kojih će post biti pokvaren i potrebno je taj prijestup sanirati iskupom, tzv. keffaretom, a to se dešava u dva slučaja. Prvi je ako se nešto namjerno pojede ili popije, i drugi ako se spolno opći u toku posta. U dva navedena slučaja post je prekršen, jer je do konzumacije došlo namjerno, svjesno, a da potreba za tim nije bila nužna. Kada postač bez ikakve šeri'atski opravdane isprike to učini dužan je za taj prekršaj da se iskupi radnjom koja se naziva keffaret. Keffaret se sastoji od šezdeset dana uzastopnog posta plus još jedan dan, tj. onaj dan kada je post prekršen prijestupom.

Druga kategorija su prijestupi blaže naravi, kod kojih je došlo do prekidanja posta bez namjere da se počini grijeh kao kada se postač grješkom omrsi, npr. misli da je nastupilo vrijeme iftara pa se pokaže suprotno, ili konzumira hranu i/ili piće nakon zore misleći da ona još uvijek nije nastupila, ili ako postač zaključi da je nekom radnjom prekinuo post pa onda jede, smatrajući da tako prekinuo post, ili namjerno ejakulira uslijed samozadovoljena, ili ako dođe do ejakulacije uslijed milovanja i nadraživanja supružnika, ili ako se namjerno izazove povraćanje u velikoj količini, tj. „punim ustima“, a da za to nema potrebe i sl. U ovakvim situacija post je prekršen i osoba je dužna da nadokandi samo taj dan poslije ramazana. Također, obavezna je da se suzdržava od konzumiranja hrane i pića do isteka dana poštujući na taj način časnost mjeseca ramazana.

Treća kategorija su prijestupi koji se učine iz zaborava. Oni ne kvare post. Ako bi postač tokom posta jeo ili pio, jer je zaboravio da posti, pa se sjeti i tada prekine sa tim jelom ili pićem na način da izbaci iz usta što se u tom trenutku zateklo, post mu je valjan i on će nastaviti postiti. Isto je i sa drugim prekršajima učinjenim iz zaborava, pa tako ejakulacija koja se desi u snu ne narušava valjanost posta, jer nije prouzročena voljom samog postača i sl.

Ahmed Purdić