Na Rudarsko-geološko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli održana je
prezentacija Studije izvodljivosti autoceste Orašje (Rijeka Sava) - Tuzla (Šićki
Brod) u dužini od cca 61 km, projekat na kome je RGGF sa partnerima iz Slovenije
glavni kosultatnt.
Prisutnima su prezentirane činjenice o do sada urađenim i
završenim fazama ovog izuzetno značajnog projekta za razvoj Tuzle i Tuzlanskog
kantona, te je govoreno o gotovosti projektne dokumentacije. Sam projekat i
njegova izvodljivost započeo je 2008. godine i odvija se kroz tri faze, a
trenutno se radi na, u skladu sa zakonskim procedurama, ispravkama II i III faze
po urađenim revizijama.
Kako se moglo čuti, prava vrijednost za ovaj region
ogledat će se u omogućavanja razvoja posebne saobraćajne mreže koja će imati
zavidnu transportnu funkciju spajanjem Luke Brčko i Aerodroma Tuzla. Pored toga,
mogućnosti umrežavanja u saobraćajne tokove u Republici Hrvatskoj i povezivanje
auto ceste Orašje-Tuzla sa koridorom 5C, stvorit će ambijent za povećanje
razvojnih i industrijskih potencijala Tuzlanskog i Zeničko-Dobojskog kantona, te
će otvoriti veliki prostor za dolazak stranih investitora.Današnjoj prezentaciji
pored stručnjaka sa Rudarsko-geološko-građevinskog fakulteta Univerziteta u
Tuzli i rektora Univerziteta u Tuzli, prof.dr. Envera Halilovića, prisustvovali
su predstavnici zakonodavne i izvršne vlasti Fedrecije Bosne i Hercegovine,
Tuzlanskog kantona, općina Tuzla i Lukavac.
„Jedan od prioritetnih projekata
Vlade Tuzlanskog kantona je i ova auto cesta. Projekat je po svom obimu vrlo
značajan i zajedno sa obrazovanjem i reformom visokog obrazovanja predstavlja
bitan preduvjet za razvoj Kantona. Mi ćemo sa svoje strane učiniti sve kako
bismo pojednostavili administrativne procedure i kako bi auto cesta Orašje-Tuzla
dobila svoju izvedbenu vrijednost te omogućila dolazak investitora”, kazao je
između ostalog premijer Vlade TK Sead Čaušević.
„Za Univerzitet u Tuzli ovaj
projekat je od posebnog značaja obzirom da se direktno naslanja na
naučno-istraživački rad i najbolji je dokaz svih prednosti integriranog
Univerziteta kakav je naš jer daje mogućnosti da se posao u cijelosti završi na
jednom mjestu i to na vrlo stručan i odgovoran način. Njegova implementacija
podrazumjeva uključivanje svih naučnih oblasti kroz posebne analize primjenjive
u određenim projektnim i faznim zadacima poput ekonomskog aspekta, zaštite
okoliša, socijalnog i društvenog značaja, što nas još više motivira za izgradnju
Kampusa koji će na najbolji način uz ovakve razvojne projekte jačati cjelokupnu
društvenu zajednicu”, između ostalog kazao je rektor prof.dr. Enver Halilović
.
Nakon prezentacije, razmjenjena su mišljenja i iskustva prisutnih a u
diskusiji su učestvovali: pomoćnik ministra za transportne infrastrukture
prometnog sistema FBIH Pavo Boban, ministar trgovine i prometa TK Aziz Čačković,
ministrica prostornog uređenja i zaštite okoliša TK Senija Bubić, pomoćnik
načelnika općine Tuzla za komunalne poslove izgradnju i pitanja mjesnih
zajednica Kelam Kurević, te profesori Abdulah Bašić, Kemal Gutić, Nedžad Alić,
Damir Zenunović, Dušan Ogrizek i drugi. Investitor izgradnje ove auto ceste je
Fedralna direkcija cesta.
Za pet godina Bosna i Hercegovina
trebala bi imati izgrađenu brzu cestu Tuzla-Orašje.
Izgradnja 61
kilometar duge ceste, koštala bi oko 800 miliona konvertibilnih maraka. Pripreme
za realizaciju ovog značajnog projekte za Tuzlanski kanton počele su u srijedu,
izradom idejnog projekta studije izvodljivosti i zaštite okoliša, kazao je Evdal
Trhulj, direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje
autocesta.Cilj je povezati region sjeveroistočene Bosne sa susjednom regijom
Dunav-Drava-Sava.
Tuzlanski kanton će izgradnjom punog pravca prema Orašju i
rijeci Savi dobiti izlazak na Panevropski koridor X, te osigurati bolji promet
ljudi i usluga sa susjednim regijama.
rahic.ba