altNa Rudarsko-geološko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli održana je prezentacija Studije izvodljivosti autoceste Orašje (Rijeka Sava) - Tuzla (Šićki Brod) u dužini od cca 61 km, projekat na kome je RGGF sa partnerima iz Slovenije glavni kosultatnt.
Prisutnima su prezentirane činjenice o do sada urađenim i završenim fazama ovog izuzetno značajnog projekta za razvoj Tuzle i Tuzlanskog kantona, te je govoreno o gotovosti projektne dokumentacije. Sam projekat i njegova izvodljivost započeo je 2008. godine i odvija se kroz tri faze, a trenutno se radi na, u skladu sa zakonskim procedurama, ispravkama II i III faze po urađenim revizijama.
Kako se moglo čuti, prava vrijednost za ovaj region ogledat će se u omogućavanja razvoja posebne saobraćajne mreže koja će imati zavidnu transportnu funkciju spajanjem Luke Brčko i Aerodroma Tuzla. Pored toga, mogućnosti umrežavanja u saobraćajne tokove u Republici Hrvatskoj i povezivanje auto ceste Orašje-Tuzla sa koridorom 5C, stvorit će ambijent za povećanje razvojnih i industrijskih potencijala Tuzlanskog i Zeničko-Dobojskog kantona, te će otvoriti veliki prostor za dolazak stranih investitora.Današnjoj prezentaciji pored stručnjaka sa Rudarsko-geološko-građevinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli i rektora Univerziteta u Tuzli, prof.dr. Envera Halilovića, prisustvovali su predstavnici zakonodavne i izvršne vlasti Fedrecije Bosne i Hercegovine, Tuzlanskog kantona, općina Tuzla i Lukavac.
„Jedan od prioritetnih projekata Vlade Tuzlanskog kantona je i ova auto cesta. Projekat je po svom obimu vrlo značajan i zajedno sa obrazovanjem i reformom visokog obrazovanja predstavlja bitan preduvjet za razvoj Kantona. Mi ćemo sa svoje strane učiniti sve kako bismo pojednostavili administrativne procedure i kako bi auto cesta Orašje-Tuzla dobila svoju izvedbenu vrijednost te omogućila dolazak investitora”, kazao je između ostalog premijer Vlade TK Sead Čaušević.
„Za Univerzitet u Tuzli ovaj projekat je od posebnog značaja obzirom da se direktno naslanja na naučno-istraživački rad i najbolji je dokaz svih prednosti integriranog Univerziteta kakav je naš jer daje mogućnosti da se posao u cijelosti završi na jednom mjestu i to na vrlo stručan i odgovoran način. Njegova implementacija podrazumjeva uključivanje svih naučnih oblasti kroz posebne analize primjenjive u određenim projektnim i faznim zadacima poput ekonomskog aspekta, zaštite okoliša, socijalnog i društvenog značaja, što nas još više motivira za izgradnju Kampusa koji će na najbolji način uz ovakve razvojne projekte jačati cjelokupnu društvenu zajednicu”, između ostalog kazao je rektor prof.dr. Enver Halilović .
Nakon prezentacije, razmjenjena su mišljenja i iskustva prisutnih a u diskusiji su učestvovali: pomoćnik ministra za transportne infrastrukture prometnog sistema FBIH Pavo Boban, ministar trgovine i prometa TK Aziz Čačković, ministrica prostornog uređenja i zaštite okoliša TK Senija Bubić, pomoćnik načelnika općine Tuzla za komunalne poslove izgradnju i pitanja mjesnih zajednica Kelam Kurević, te profesori Abdulah Bašić, Kemal Gutić, Nedžad Alić, Damir Zenunović, Dušan Ogrizek i drugi. Investitor izgradnje ove auto ceste je Fedralna direkcija cesta.

Za pet godina Bosna i Hercegovina trebala bi imati izgrađenu brzu cestu Tuzla-Orašje.

Izgradnja 61 kilometar duge ceste, koštala bi oko 800 miliona konvertibilnih maraka. Pripreme za realizaciju ovog značajnog projekte za Tuzlanski kanton počele su u srijedu, izradom idejnog projekta studije izvodljivosti i zaštite okoliša, kazao je Evdal Trhulj, direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta.Cilj je povezati region sjeveroistočene Bosne sa susjednom regijom Dunav-Drava-Sava.
Tuzlanski kanton će izgradnjom punog pravca prema Orašju i rijeci Savi dobiti izlazak na Panevropski koridor X, te osigurati bolji promet ljudi i usluga sa susjednim regijama.

alt


  rahic.ba