dzamija g rahicDanas ćemo nešto više kazati o mektebu u našem džematu. Naše društvo svakodnevno se susreće sa raznim izazovima, od ekonomskih kriza i demografskog sunovrata do prelaska moralnih crvenih linija. U svemu tome potrebno je sačuvati djecu i omladinu te odgojiti ih na pravi način.

Krenimo od onoga šta mekteb može ponuditi djeci ove godine:

  • Usvajanje znanja o našoj lijepoj vjeri, njenim propisima i lijepom ponašanju kroz razgovor, radionice i drugi zanimljiv sadržaj.
  • Učenje arapskog pisma i tedžvidskih pravila zarad lijepog i tečnog učenja Kur'ana. Pri tome kroz razgovor i radionice usvajanje znanja o našoj Svetoj knjizi.
  • U džamijskom ambijentu djeca će se družit, sklapati nova prijateljstva i razmjenjivati iskustva što je jako bitno za razvoj njihove ličnosti.
  • Kreativni i talentovani učenici će imati priliku na dodatnim časovima istaknuti se i usvojiti više znanja.

Sve navedeno lijepo i idilično zvuči međutim nije izvodivo bez posvećenog muallima i roditelja. Da budem krajnje jednostavan ne može stolica biti stabilna na dvije noge odnosno teško je ostvariti rezultat samo na relaciji učenik i učitelj, može ali su rijetke situacije. Ali stolica može biti stabilna na tri noge, treća noga su roditelji, ili eventualno četiri ukoliko uključimo cjelokupni ambijent društva u odgoju djeteta.

Sve navedeno nemoguće je ostvariti bez treće noge, roditelja koji će biti podrška svome djetetu te mu davati podsticaj da napreduje. Mekteb nije obavezan niti imamo mehanizam da to učinimo, dakle roditelji koji žele da njihova djeca prebivaju u islamskom ambijentu, uče o islamu i nauče učiti Kuran ih šalju u mekteb. Navedeno je neostvarivo bez:

  • Kontinuiteta – redovnog dolaska u mekteb. Od 133 upisanih prošle godine, u mekteb ih je dolazilo 70 do 80 učenika. Mekteb nije obavezan ali će biti ozbiljan, zarad same institucije mekteba i djece koja mu se žele posvetiti. Ne može se u mekteb dolaziti svake treće ili četvrte sedmice, nema učinkovitosti, ne može tako ništa naučiti i možda najbitnija stvar ispaštaju djeca koja su redovna i žele naučiti više. U toku godine ukoliko ostvare dva uzastopna ili 5 izostanaka, kontaktiram roditelje da vidimo šta je upitanju, šesti izostanak uvodimo učeniku dopunsku kako bi nadoknadio propušteno.
  • Samostalnog rada i podsjećanja u danima kad nema mekteba – neophodno je da makar 10-15 minuta dnevno djeca odvajaju za Kuran ili gradivo iz mekteba inače sve ovo što radimo vikendom neće imati smisla i to se dešavalo. Dijete relativno brzo završi sufaru ili nauči suru, i onda ili ga nema sedmicama na učenju Kurana ili do narednog susreta zaboravi šta je naučio. Nisu preopterećeni i mogu svaki dan, udanima škole izdvojiti vrijeme za podsjećanje i učenje. Meni su govorili kako nemaju vremena, puno obaveza u školi i onda sam napravio jednu analizu. Pitao sam ih koliko vremena prvode na telefonu, od njih 40 ispitanih prosjek proveden na telefonu je 6-7 sati. Najviše je tada imao jedan učenik 11 sati a najmanje 3 sata. Ako im mi ne pomognemo da popune svoje vrijeme, popunit će neko drugi umjesto nas. A ako neko lošeg ponašanja i sa negativnim uticajem bude posvećen našoj djeci onda ih je jako teško vratit na pravi kolosijek.

Naša dužnost je da djeci u mektebu ponudimo što više kvalitetnog islamskog sadržaja, a na vama dragi roditelji da ih pošaljete podstičete i kontrolišete jer samo tako možemo doći do željenih rezultata. Završit ćemo sa kur'anskim ajetom u kome nas dragi Bog poziva riječima:

يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا قُٓوا اَنْفُسَكُمْ وَاَهْل۪يكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلٰٓئِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللّٰهَ مَٓا اَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ ﴿6﴾

O pravovjerni, sebe i porodice svoje čuvajte od vatre čije će gorivo ljudi i kamenje biti, i o kojoj će se meleki strogi i snažni brinuti, koji se onome što im Allah zapovjedi neće opirati, i koji će ono što im se naredi izvršiti.