Svaki musliman je svjestan da je život satkan od lijepih i sretnih momenata ali i od manje lijepih i užasnih momenata. To je dunjaluk, veliki ispit i u skladu s tim Bog nas obavezuje da pozivamo jedni druge na dobro i odvraćamo od zla. U dobru vjernik se zahvaljuje Allahu, u nesreći strpi se, u oba slučaja vjernik je na dobitku. Djelujući na dunjaluku vjernik nailazi na kategoriju ljudi koja obilježava svako vrijeme pa čak i Poslanikovo. Riječ je o kategoriji ljudi koju karakteriše licemjestvo.
Profesor Samedin Kadić u jednom od svojih tekstova predstavio je bolest licemjerstva.
Analizirajući ajete koji govore o licemjestvu došao je do zaključka kako su licemjeri ljudi spremni žrtvovati interes zajednice zarad svoga interesa, u teškim i kriznim situacijama nastoje pobjeći i biti destruktivni, drže se po strani i skloni su naknadnoj pameti, biraju poslove koji će im donijeti veću korist ne razmišljajući o zajednici, uvijek su spremni na izdaju kako bi bili na strani moćnijih i to sve kako bi ispunili svoje sebične ciljeve.
Za razliku od Poslanika s.a.v.s., koji na razne načine nastoji ojačati zajednicu, licemjeri su ti koji podrivaju njenu snagu.
Poslanik s.a.v.s. opisao ih je sljedećim riječima: “Osoba kod koje se nađu ova četiri svojstva je pravi i potpuni licemjer, a kod koge se nađe jedno od njih, on posjeduje (to) svojstvo licemjerstva sve dok ga se ne prođe i okani: kada mu se nešto povjeri on to iznevjeri, kada govori laže, kada obeća prevari (ne ispuni obećanje) i kada raspravlja griješi (i granicu prelazi).” Iz navedenog hadisa vidimo da se licemjestvo kao i u kur'anskim ajetima tiče međuljudskih odnosa, moralnosti i javnog života. Sve navedeno ljudi rade jedni prema drugima, nemoguće je da to čovjek uradi prema Bogu. Dvoličnjaci jesu skloni spletkama, međutim one nisu učinkovite i namijenjene Bogu već običnom čovjeku. Njihov takav odnos sputava društvo svakodnevno.
Potcrtava da su licemjeri politička kategorija i mi navedene osobine imamo priliku uočiti ovih dana kada se radi o Palestini. S jedne strane imamo priču o slobodi medija, ljudskim pravima i slobodi općenito. Međutim kada se radi o Palestini, muslimanima i muslimasnkoj djeci vidimo da postoje dvostruki aršini. Medisjka sloboda biva ograničena a ljudska prava i sloboda različito se tumače. Neki se takvom tumačenju priklanjaju ili prešutno odobravaju zarad moći i ugleda. Odanost univerzalnim principima koje je slijedio Poslanik a.s. pada u drugi plan. Musliman se redovno preispituje da ga ne obuzme neka od licemjernih osobina jer dragi Bog takvim ljudima obećava samo dno džehennema: INNEL-MUNAFIKINE FIDDERKIL ESFELI MINENNAR…