Hvala Allahu nadomak smo mubarek mjeseca ramazana, smatrajmo se posebnim i priviligovanim jer nam je dragi Allah dao još jednu priliku da napredujemo, da se promijenimo, disciplinujemo i postanemo bolji muslimani.

bericetan ramazanVjerujem da se pripremamo za dragog nam gosta, sređujemo naše avlije, kuće, džamije i ono što je najvažnije pripremimo sebe i sredimo sebe. Kada su Abdullaha ibn Mesuda upitali: „Kako ste se vi ashabi pripremali za ramazan?“ on bi kazao: „Dočekivali bismo ga a da u svojim prsima nismo osjećali ni trun zlobe prema svome bratu muslimanu“. Bilo bi lijepo kada bi nam ova izjava bila mjera u pripremi sebe za ramazan.

Veliki učenjak Ebu Hamid El-Gazali veli da postoje tri vrste posta: post mase, post odabranih i post posebno odabranih ljudi.

  • U post mase spadaju svi oni ljudi koji poste samo svojim tijelima odnosno sustežu se od jela, pića i drugih tjelesnih uživanja. Niti u jednom drugom aspektu ne poste.
  • Odabrani se sustežu tjelesno kao i masa ali pored toga oni poste „svojim jezicima, očima, ušima, rukama, nogama. Poste cijelim svojim bićem“.
  • Posebno odabrani ljudi pored svega navedenog poste i svojim srcem i mislima. Kompletno njihovo biće je u postu. Post posebno odabranih ljudi je nedostižan jer je karakterističan za poslanike i evlije.

S druge strane musliman se ne bi smio zadržati na postu mase, to je početna stepenica, osnova kojom učimo naše najmlađe. Musliman teži drugoj kategoriji u kojoj će pored naših stomaka, postiti i naša čula vida, sluha i govora. Post nije samo pusto gladovanje, post je discipliniranje svojih čula i sebe u cjelini.

Učeći o propisima posta česta pitanja su šta kvari post, vrlo često se ide u najsitnije detalje kao da li ću sprejom za nos pokvariti post. Sve to doprinosi da se pretjerano bavimo formom, ljušturom a zaboravljamo srž i suštinu. Ulema na osnovu hadisa kaže da post kvari pet stvari: laž, ogovaranje, prenošenje tuđih riječi, pohotan pogled i lažna zakletva. Naravno formu ne treba zanemariti, suztezanje od jela i pića ima itekako svoju svrhu.

Poslanik s.a.v.s kaže „Šejtan kruži čovjekovim tijelom kao što krv kola po čovjekovom organizmu. Suzite mu te puteve i suzbijte ga gladovanjem.“ A kada sputamo šejtana onda dobijamo priliku za više duhovnosti i ibadeta.

Ramazan nam je prilika da se popravimo, samodisciplinujemo i promijenimo barem jednu lošu naviku kod sebe. Nije to mjesec ibadeta i izbjegavanja lošeg, već mjesec pojačanog ibadeta i dodatnog izbjegavanja lošeg.

Jedne prilike pitam djecu specifičnosti mjeseca ramazana, među prvim odgovorima bio je prestaje se piti alkohol. Alkohol je haram u ramazanu i mimo ramzana. Kockanje, alkohol i drugi harami su zabranjeni muslimanu tokom čitave godine. S druge strane ibadeti poput namaza su naređeni tokom čitave godine, pet puta dnevno, zbog posebnosti ramazana pojačavamo ovaj vid ibadeta.

Ali to nikako ne znači da samo u ovom mjesecu treba klanjati, jer musliman jako dobro zna da prva stvar za koju će čovjek biti pitan na sudnjem danu jeste namaz, ukoliko on ne bude ispravan neće biti ispravna ni ostala djela. U ramazanu sve treperi od duhovnosti, ljepote, milosti i blagosti, da nemamo grijeha kao što imamo mogli bismo sve to vidjeti golim okom.

Stoga pokušajmo barem osjetiti blagost ramazana i doprinijeti koliko smo u mogućnosti tom ambijentu. Molim Allaha dž.š. da budemo od onih koji će u mjesecu ramazanu zaslužiti Božiju milost i oprost, te od onih koji će iskoristiti blagodati mubarek mjeseca da postanemo bolji vjernici.