Ne gledaj sta rade oci, vec sta rade ruke

Neki covjek je jednog vjetrovitog dana lovio vrapce pa mu je usljed jakog vjetra upala prasina u oci zbog cega je neprestano suzio. Medjutim, i pored toga nastavio je loviti, i kad god bi uhvatio kojeg vrapca, odsjekao bi mu krila i stavio ga u torbu. Primjetila su ga dvojica vrabaca sa obliznje grane pa je jedan rekao drugome:

 "Vidis onog lovca, ja mislim da nam on uopce ne misli zlo. Pogledaj kako je samo osjecajan, stalno place i suze lije.

" Drugi vrabac mu je rekao: "Ne gledaj ti sta rade njegove oci, vec gledaj sta rade njegove ruke."

Za koga udati kcerku

Islamski ucenjak, Nuh ibn Merjem jer htio udati svoju kcerku, pa se, izmedju ostalog, savjetovao i s komsijom vatropoklonikom o tome za koga je udati.

 On mu je rekao:

 "Kako to ljudi traze savjete od tebe, a ti nasao pitati mene za savjet o udaji svoje kcerke, a osim toga ja nisam musliman." Ali, kad vec zelis tako, reci cu ti sljedece:

 "Perzijski car je, kad je ta stvar u pitanju birao imetak, Rimski vodja je birao ljepotu, a vas vodja, Muhammed sallallahu alejhi we sellem, birao je i preporucio vjeru, pa ti gledaj koga ces slijediti."

Tako to rade uceni i pobozni ljudi

Prenosi se da je Ibrahim ibn Edhem sreo jednog Zidova koji je vodio sa sobom psa. Kada je Zidov ugledao Ibrahima, zelio ga je uvrijediti i poniziti pa mu je rekao:

 "Ibrahime, ti si pametan i mudar covjek, reci mi je li cisci rep moga psa ili tvoja brada?" Ibrahim ibn Edhem mu na to mirno odgovori: "Ako ova moja brada bude u Dzehennemu, znaj da je rep tvog psa cisci od nje, a ako bude u Dzennetu, onda znaj da je cisca od repa tvog psa." Zadivljen Ibrahimovom bogobojaznoscu, iskrenoscu, stalozenoscu i mudroscu, zbog kojih nije uspio da ga isprovocira, Zidov je iz sveg srca izgovorio sehadet i primio Islam.

Pronicljivost imama Ebu Hanife

Prenosi se da je skupina haridzija sa isukanim sabljama dosla kod imama Ebu hanife dok je sjedio u mesdzidu i prijeteci mu rekla:

 ""O Ebu Hanife, postavit cemo ti dva pitanja, pa ako odgovoris spasio si se, a ako ne odgovoris, ubit cemo te!"

 " Ebu Hanife im rece: ""Pitajte slobodno!"

 " Zatim jedan od njih rece: ""Ljudi nose dvije dzenaze prema groblju. Jedan mejt je covjek koji je pio alkohol i umro u pijanom stanju, a drugi mejt je zena koja je zatrudnjela u bludnoj vezi i umrla je prije nego se pokajala. Jesu li oni vjernici ili nisu?"

" Nakon toga Ebu Hanife upita njih: ""Jesu li bili Zidovi?" "Nisu", " odgovorise. ""A jesu li bili krscani?" "Nisu." "A jesu li bili vatropoklonici?" "Nisu." "A koje su onda vjere bili?" "Bili su muslimani", " odgovorise haridzije. ""Pa sami ste dali odgovor" ", rece im Ebu Hanife...

Haridzije zatim upitase: ""A jesu li oni u Dzennetu ili Dzehennemu?" " Imam Ebu Hanife im rece:

 ""Odgovorit cu vam rijecima Ibrahima a.s.: " "Ko me bude slijedio on je moj, a ko mi bude nepokoran, pa Ti zaista oprastas i milostiv si."

"i rijecima Isaa, a.s.: " "Ako ih kaznis robovi su Tvoji, a ako im oprostis pa Ti si uistinu Silan i Mudar." Poslije takvog odgovora haridzije su otisle pognutih glava iz mesdzida.

Islamski učenjaci su rekli:

 ''Ne postoji nijedna Allahova naredba a da joj se šejtan ne suprotstavlja pomoću dvije stvari, i svejedno mu je koju od njih dvije će upotrijebiti u odvođenju ljudi u zabludu, a to su: pretjerivanje (ekstremizam) i nemarnost (u pogledu Allahovih naredbi).

 Ekstremizam ili pretjerivanje znači prelaženje određene granice, a može značiti i žestinu i pristrasnost. A glavni uzroci pretjerivanja u vjeri su: neznanje (džehl), slijeđenje strasti i častoljublje.

'' Mudri Lukman je rekao: ''Naučio sam mudrost od neznalica, kad god sam kod njih primijetio neku lošu osobinu ja sam je ostavljao.

 Alija, r.a., je rekao: ''Džahil je malen makar bio i star, a učen čovjek je velik makar bio i mlad. Dosta je čovjeku neznanja da ne zna ocijeniti vlastitu ličnost i vlastite mogućnosti.''


Rekao je Malik ibn Dinar:

 "Vracao sam se brodom s jednog putovanja i brod se zaustavio na obali pored mosta preko kojeg smo trebali preci na drugu stranu. Kad smo htjeli izaci s broda, covjek koji je zaduzen da naplacuje prelazak preko mosta uzviknuo je: 'Neka niko od vas ne izlazi dok ne pokaze svoju robu na koju treba platiti carinu...'

 Ja sam istoga trenutka stavio svoju kosulju preko ramena, izisao iz broda i krenuo preko mosta. Onda sam cuo glas carinika:

 'Zasto si ti izisao, zar nisi cuo sta sam ja rekao?'

 Odgovorio sam mu:

 'Nema nista za carinjenje', a on mi odmahnu rukom i rece: 'Onda idi ti si slobodan.' I dok sam prelazio preko mosta, razmisljao sam i u sebi rekao: 'Subhanallah, zar ovo ne podsjeca na ahiret i polaganje racuna!? Uistinu ce onaj ko je mnogo posjedovao na dunjluku biti dugo zadrzan dok ne bude ispitan za ono sto je posjedovao, za razliku od onoga koji bude imao malo dunjaluka i koji ce lahko racun poloziti."

 Iz knjige: biserje MUDROSTI, Abdusamed Nasuf Busatlic.

mudrost
Sastali se Imetak,Znanje i Cast.Jedan dan odluce da se razidju.Kaze prvi Imetak :"Ja vam sada odoh ako me budete trazili znate da sam u onom velikom dvorcu,tu me mozete potraziti." Znanje kaze eto odoh i ja ukoliko mene ko bude trebao bit cu u dzamiji.Potrazite me tamo. Cast nista ne govori.Ova dvojica se pogledase i upitase ga zasto suti. Cast rece:"Ja ako odem odlazim zauvijek,ne vracam se i ne trazite me.".

mudrost
Jedan od ispravnih prethodnika je upitan: „Šta znači biti zdrav?“ Odgovorio je: „Da ti prođe dan bez grijeha.“
VRIJEDNOSTI U KUR'ANU

Ebu-Musa el-Eš’ari, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, a.s., rekao:

 ''Vjernik koji uči Kur’an je kao ‘utrudždže’ (cedrat, limun, pomarandža); ima lijep miris a i okus mu je lijep, a vjernik koji ne uči Kur’ana je kao hurma; nema mirisa a okus joj je sladak. Munafik (licemjer) koji uči Kur’an je kao bosiljak; ima lijep miris a okus mu je gorak, a munafik koji ne uči Kur’an je kao gorka tikvica; nema mirisa a okus joj je gorak.''

(Muttefequn ‘alejh)

mudrost

Imam Safija je jednom rekao:

 "Svi ljudi su poput mrtvih osim oni koji posjeduju znanje,

 a svi oni koji posjeduju znanje spavaju osim onih koji cine dobra djela,

 a svi oni koji cine dobra djela sami sebe zavaravaju osim onih koji su u tome iskreni,

a oni koji su iskreni su uvjek zabrinuti za svoje stanje!"

mudre izreke

Zejd b. Eslem kaže:

 ''Ljudi su posjetili Ebu Dudžanu, radijallahu anh, dok je bio bolestan, a lice mu je blistalo, pa su ga upitali:

 'Zbog čega tvoje lice tako blista?'

On odgovori:

 'Najviše u što se nadam od svojih dijela jesu dvije stvari: Nisam govorio o onome što me se nije ticalo i drugo:

 Moje srce je čisto prema svim muslimanima'.

'' Sijeru e'alami-n-nubela', 1/243.

Gdje je bol,bit će i lijeka.

Gdje je siromaštvo,bit će i bogastva.

Gdje su pitanja,bit će i odgovora.

      Ne brini, vjeruj!

Rumi

Kakav je ovo namaz? (priča o licemerju)

Jedne veceri u nekom mesdzidu zanocio je jedan covjek. On je usao u ovaj mesdzid kako bi cijelu noc proveo u namazu. Kada svi odose svojim kucama, covjek poce klanjati... Kako je noc prolazila, u jednom trenutku zacu se nesto. Bas kao da je neko usao u mesdzid. Ovaj sto je klanjao pomisli da je dosla neka cijenjena osoba, u dusi mu pocese puhati vjetrovi licemjerja. Rece samom sebi:

 - Na ovako uzviseno mjesto covjek dolazi samo radi ibadeta Allahu. Ovaj dobri covjek ce obratiti paznju na mene, vidjet ce moj namaz, cut ce moj ibadet, shvatit ce moju vrijednost… Sve do sabaha nadje se u ibadetu. Cak ni za tren ne zatvori oci, vec je jecao i plakao… Cas je teobu cinio, cas istigfar, cas je zikrom zauzet bio. Jednom rijecju, dobro se pokazao... U sehur vaktu, kada se okolina razdani i unutrasnjost mesdzida se rasvijetli. Covjek se okrenu i vidje kako u cosku lezi jedan pas i spava. Dakle, onaj zvuk u noci dosao je od ove zivotinje. Ovom brigom izgorje covjekova dusa, krv mu se sasusi , sa trepavica mu kisa suza nagrnu… Udari se po grudima i rece:

 - O, neodgojeni covjeke! Allah te je ove veceri odgojio ovim psom. Cijelu vecer si cinio ibadet da bi pas vidio. Sta bi bilo da si jedno vece ostao budan radi Allaha... Tesko tebi!

 Licemjerstvo je zastrasujuca katasrofa. Od njega treba bjezati kao od divlje zvjeri, jer ta bolest je ono sto unistava sva dobra djela.

 

Vrata iza kojih se skriva dobro,

teško je otvoriti;

vrata iza koji se skriva zlo ,

teško je zatvoriti.

Kineska mudrost

 

strpljiv moraš biti sa svima,

  a najviše sa samim sobom....
dzematrahic